תהיתם מהו ההבדל בין רטינול לרטינואידים? דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: תהיתם מהו ההבדל בין רטינול לרטינואידים?

תהיתם מהו ההבדל בין רטינול לרטינואידים?

תהיתם מהו ההבדל בין רטינול לרטינואידים?

מה מייחד את הרטינול, לעומת רטינואידים אחרים ומדוע הוא חשוב לעור שלך?

מה ההבדל בין רטינול לרטינואידים אחרים? האם האחד טוב מהשני? ולמה זה בכלל משנה? בכתבה זו נענה על כל השאלות שלך לגבי ההבדלים בין המרכיבים הללו ומדוע הם חשובים לעור שלך.

 

רטינול לעומת רטינואיד

אז מה ההבדל בין רטינול לרטינואיד? למעשה רטינול הוא סוג של רטינואיד. רטינואידים הם שם כללי למשפחה של נגזרות פעילות של ויטמין A ובה תתי סוגים רבים, ביניהם נמצא גם הרטינול. חומצה רטינואידית למשל היא הרטינואיד החזק והעוצמתי ביותר ולכן מצריכה מרשם רופא. רטינול לעומת זאת, הוא מרכיב פעיל מאוד, אך עדין יותר וניתן למצוא אותו בתכשירי קוסמטיקה נפוצים בעיקר בסרומים.

 

מדוע חומצה רטינואידית עוצמתית יותר מרטינול?

התשובה הפשוטה טמונה בהבדל באופן העיבוד של מרכיבים אלו בעור. כשמדובר בויטמין A והעור, הצורה הפעילה היחידה היא חומצה רטינואית. כאשר נגזרות שונות של רטינואידים נקלטות בעור הן מומרות בסופו של תהליך לחומצה רטינואית. ככל שתהליך ההמרה קורה מהר יותר, כך האפקטיביות של המרכיב עוצמתית יותר. משמע, ככל שהנגזרת קרובה יותר לחומצה רטינואידית, ידרשו לה פחות שלבי המרה ופחות זמן להפוך בעור לחומצה רטינואית, מה שהופך אותה ליעילה ועוצמתית יותר בטיפול בסימני ההזדקנות בעור. לרטינול בניגוד לחומצה רטינואידית, לוקח בדרך כלל יותר זמן להתפרק, ולכן יש לו השפעה פחות אגרסיבית על העור.

 

הוספת רטינול לשגרת הטיפול בעור שלך

לעור עם סימני הזדקנות מוקדמת, אנו ממליצים להשתמש בסרום דיינמיק סקין רטינול. תכשיר זה מכיל פורמולה עוצמתית בריכוז גבוה המכילה קומפלקס של 3.5% רטינואידים להפחתה משמעותית של 4 סימני ההזדקנות המוקדמת בעור: מראה הקמטים, צמצום הנקבוביות המורחבות בעור, הבהרה של כתמי העור כהים ושיפור במרקם של עור לא אחיד .

לאקנה ועור בעייתי, מומלץ להשתמש בתכשיר רטינול קלירינג אויל  שמכיל רטינול טיפולי עם מרכיבים אשר תומכים בעור בעייתי ומרגיעים אותו.

 

 רטינול  + SPF

חשוב לזכור שהשימוש ברטינול יתבצע ככלל תמיד בלילה!

החשיפה לשמש, בזמן השימוש ברטינול, עלולה להגביר את הרגישות של העור, לכן במהלך השימוש ברטינול חשוב מאוד להשתמש בקרם מקדם הגנה בפני השמש

בזמן השימוש ברטינול, מומלץ מאוד להשתמש בקרם לחות עם הגנה דיינמיק סקין ריקברי 50 SPF או פורסקין 40SPF או כמובן בכל מקדם הגנה אחר.

 

כיצד מתחילים להשתמש ברטינול?

התשובה: לאט... ובהדרגה!

מומלץ להתחיל את השימוש ברטינול בהדרגתיות. בשבוע הראשון, מומלץ להשתמש בתכשיר 1-3 פעמים בלבד, ובהדרגה להעלות את תדירות השימוש עד לשימוש יום יומי, מידי לילה.
יש להפחית את תדירות השימוש בתכשיר אם מופיעה אדמומיות או יובש קיצוני. מומלץ להקפיד על שימוש בקרם לחות ובמקדם הגנה 50 SPF במהלך היום, וכאשר יוצאים מהבית.

בתחילת תקופת השימוש בתכשיר זה יתכן ותורגש תחושת עקצוץ קלה, בשילוב עם תכשירים אחרים בהם את משתמשת בשגרת הטיפול. תחושה זו תפחת לאחר מספר ימים.

 

 

Read more

חמש עובדות משמעותיות על ניקוי עור הפנים
בריאות העור

חמש עובדות משמעותיות על ניקוי עור הפנים

תהליך ניקוי עור הפנים הוא תהליך הבסיס החשוב ביותר בשמירה על בריאות העור והוא מצריך תהליך ניקוי ייחודי עבורו. העור הוא איבר הפרשה ועל כן ניתן לזהות על פני העור הפרשות חלב, מלחים המופרשים מזיעה, תאים...

קרא עוד
רטינול ואנטי אייג’ינג
אנטיאייג׳ינג

רטינול ואנטי אייג’ינג

רטינול הוא אחד ממרכיבי המפתח הפעילים ביותר בתחום טיפולי האנטי אייג’ינג לעור הפנים. אבל למרות כל תשומת הלב שהרטינול קיבל, אנשים רבים עדיין לא יודעים מהו, כיצד הוא עובד, וכיצד מומלץ להשתמש בו. בואי נ...

קרא עוד