האם העור שלך "נולד" רגיש או שהפך להיות רגיש? דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: האם העור שלך "נולד" רגיש או שהפך להיות רגיש?

האם העור שלך "נולד" רגיש או שהפך להיות רגיש?

האם העור שלך "נולד" רגיש או שהפך להיות רגיש?

נתחיל מכך שיש הבדל בין עור רגיש לעור שהפך לרגיש: בפועל, יש עור רגיש (תכונה גנטית) ויש עור ההופך לרגיש, תופעה בצמיחה ברחבי העולם הנובעת כתוצאה מחשיפה גוברת לגורמים סביבתיים כגון זיהום אוויר, סטרס וחשיפה לכימיקלים . מספר האנשים המושפעים מעור ההופך לרגיש, עודד את תעשיית הקוסמטיקה לפתח תכשירים חדשים, שיסייעו למלחמה בתגובות המתעוררות, כתוצאה ממצב זה.

 

המכנה המשותף בין שני המצבים הוא "דלקת",  ומכון המחקר הבינלאומי בארה"ב (IDI)  חושף שתכשירי קוסמטיקה רבים בשוק אינם מתייחסים לגורם מפתח אחד: דלקת ממקור עצבי (נוירוגנית).

 

מסיבה זו פיתחנו את סדרת ה- UltraCalmingTM, סדרת תכשירים שלמה, שנועדה לסייע בשליטה בגורמים הרבים שהופכים את העור לרגיש, מגורה ומודלק. שימוש בפילינגים חזקים מידי באופן תכוף יכול גם לגרום לעור להפוך לרגיש. על מנת לטפל בעור שהפך לרגיש ובעור רגיש, חשוב להבין את המאפיינים של וההבדלים בין שני מצבים אלו.

 

ההבדל בין עור רגיש לבין עור שהפך לרגיש

עור רגיש הוא לעתים תולדה של פגם בשכבת המגן החיצונית של העור – הידועה כשכבת המחסום השומנית (הליפידית) האפידרמלית – המאפשרת לגורמים מעוררי גירוי, מיקרואורגניזמים וגורמים אלרגנים לחדור לעור ולגרום לתגובות מנוגדות. שכבת מחסום שומנית (ליפידית) אפידרמלית פגועה, מהווה מרכיב עיקרי במחלות עור דלקתיות כגון רוזציאה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), פסוריאזיס ואקזמה.

 

להבדיל מעור רגיש גנטית, עור שהפך לרגיש הינו השתקפות של הסביבה, אורח החיים והפיזיולוגיה שלכם. זיהום, סטרס, שינויים הורמונאליים, עישון, אלכוהול, תזונה לקויה, הליכים רפואיים ואף פילינגים מרובים, יכולים כולם להוביל להפיכתו של העור לרגיש. מרכיבים קוסמטיים כגון: אלכוהול, לנולין, צבעים וריחות מלאכותיים יכולים גם הם להוביל להפיכתו של העור לרגיש.

 

להלן ההבדלים העיקריים בין 2 המצבים:

עור שהפך לרגיש

 בעור שהפך לרגיש הרגישות נרכשת, העור מושפע מאוד מסגנון חיים ומגורמים חיצוניים. הימנעות מגורמים אלה עשויה להפחית באופן ניכר התפרצויות של רגישות, ולעיתים אף להעלים באופן מוחלט את הסימפטומים. התופעה בה העור הופך לרגיש מאוד נפוצה בשנים האחרונות, בעקבות שינויים באורח החיים שלנו והשפעות גדלות של גורמים מגרים.

 

עור רגיש

 מבחינה קלינית, עור רגיש מתאר נטייה תורשתית איתה נולדים. כשהעור רגיש, שכבת ההגנה החיצונית שלו (המחסום האפידרמלי) אינה פועלת לחסימה אפקטיבית של גורמים מגרים, חיידקים ואלרגנים, הגורמים לתגובות של רגישות ואלרגיות בעור.

 

מספר גורמים אשר הופכים את העור לרגיש:

חילופי עונות ושינויים במזג האוויר –  גורמים לעור להגיב ברגישות לשינויי טמפרטורה ולחות. באותו אופן, טיולים וביקור במקומות בהם האקלים שונה ממה שהעור שלנו רגיל אליו, ישפיע על העור. אבל שינויים סביבתיים הם לא רק שינויי אקלים, צריך לקחת בחשבון גם שינויים באיכות האוויר וזיהום האוויר, אליו העור חשוף.

 

סטרס  – תחושת דחק, משפיעה גם היא רבות על רגישות העור. בעוד שהסיבות לסטרס רבות ומגוונות , התגובה בעור תמיד תהיה מתווכת דרך המוח. נוירופפטידים, שמשתחררים אצלנו במוח מביאים לתסמינים דלקתיים, כגון אדמומיות, חום וגרד. תגובה זו עלולה להיות חמורה בהרבה אצל כאלו שסובלים מהפרעות עור דלקתיות כמו: רוזצאה, אטופיק דרמטיטיס (אקזמה) ופסוריאזיס.

 

תנודות הורמונליות – שינויים הורמונליים עשויים גם הם להשפיע על העור ולהגביר אדמומיות ו\או ראקציות בעור. הן הריון והן גיל המעבר, המאופיינים בשינויים הורמונליים, גורמים להגברת זרימת הדם, דבר המלווה בחום מוגבר המתפזר על פני העור. מומלץ למטופלים אלו להשתמש בתכשירי לחות קלילים, המפחיתים גירוי ואודם. ובמקביל, להימנע מתכשירים המבוססים על שמנים אשר להם יש נטייה ללכוד את החום.

 

Read more

הסיבות להזדקנות מוקדמת של העור
אנטיאייג׳ינג

הסיבות להזדקנות מוקדמת של העור

קמטים, שינויי פיגמנטציה, איבוד גוון העור: כולנו מייחסים שינויים אלה להזדקנות העור. שינויים בעור הכרוכים בגיל נובעים משינויים המתוכנתים באופן גנטי (גורמים אינטרינזיים) ושחיקת העור עקב נזקים סביבתיים...

קרא עוד
מדוע אין לוותר על השימוש בפילינגים באבקה?
בריאות העור

מדוע אין לוותר על השימוש בפילינגים באבקה?

סביר להניח ששמעתם שחשוב לבצע פילינג בעור. מדוע? הסרת תאי עור מתים משכבת העור העליונה, מפנה מקום לתאי עור חדשים ובריאים הנוצרים בשכבות העור התחתונות   שילוב של פילינג בשגרת הטיפול היומיומית בעור...

קרא עוד