ההבדל בין רטינול לרטינואידים

 

מה מייחד את הרטינול לעומת רטינואידים אחרים ומדוע הוא חשוב לעור שלך?

מה ההבדל בין רטינול לרטינואידים אחרים? האם האחד טוב מהשני? ולמה זה בכלל משנה? בכתבה זו נענה על כל השאלות שלך לגבי ההבדלים בין המרכיבים הללו ומדוע הם חשובים לעור שלך.

 

רטינול לעומת רטינואיד

אז מה ההבדל בין רטינול לרטינואיד? למעשה רטינול הוא סוג של רטינואיד. רטינואידים הם שם כללי למשפחה של נגזרות פעילות של ויטמין A ובה תתי סוגים רבים, בינהם נמצא גם הרטינול. חומצה רטינואידית למשל היא הרטינואיד החזק והעוצמתי ביותר ולכן מצריכה מרשם רופא. רטינול לעומת זאת, הוא מרכיב פעיל מאוד אך עדין יותר וניתן למצוא אותו בתכשירי קוסמטיקה נפוצים בעיקר בסרומים.

 

מדוע חומצה רטינואידית עוצמתית יותר מרטינול?

התשובה הפשוטה טמונה בהבדל באופן העיבוד של מרכיבים אלו בעור. כשמדובר בויטמין A והעור, הצורה הפעילה היחידה היא חומצה רטינואית. כאשר נגזרות שונות של רטינואידים נקלטות בעור הן מומרות בסופו של תהליך לחומצה רטינואית. ככל שתהליך ההמרה קורה מהר יותר כך האפקטיביות של המרכיב עוצמתית יותר. משמע, ככל שהנגזרת קרובה יותר לחומצה רטינואידית, ידרשו לה פחות שלבי המרה ופחות זמן להפוך בעור לחומצה רטינואית, מה שהופך אותה ליעילה ועוצמתית יותר בטיפול בסימני ההזדקנות בעור. לרטינול בניגוד לחומצה רטינואידית, לוקח בדרך כלל יותר זמן להתפרק, ולכן יש לו השפעה פחות אגרסיבית על העור.

 

הוספת רטינול לשגרת הטיפול בעור שלך

לעור עם סימני הזדקנות מוקדמת, אנו ממליצים להשתמש בסרום דיינמיק סקין רטינול. תכשיר זה מכיל פורמולה עוצמתית בריכוז גבוה המכילה קומפלקס של 3.5% רטינואידים להפחתה משמעותית של 4 סימני ההזדקנות המוקדמת בעור.

לאקנה ועור בעייתי, מומלץ להשתמש בתכשיר רטינול קלירינג אויל, שמכיל רטינול טיפולי עם מרכיבים אשר תומכים בעור בעייתי ומרגיעים אותו.

בזמן השימוש ברטינול מומלץ מאוד להשתמש בקרם לחות עם הגנה דיינמיק סקין ריקברי 50 SPF או בכל מקדם הגנה אחר כדי להגן על העור מפני רדיקלים חופשיים וקרני השמש המזיקות.

 

רטינול + SPF

זכרי, השימוש ברטינול יעשה תמיד בלילה!

החשיפה לשמש בזמן השימוש ברטינול עלולה להגביר את הרגישות של העור,
לכן בזמן השימוש ברטינול יש להשתמש בקרם הגנה מפני השמש! 

בזמן השימוש ברטינול מומלץ מאוד להשתמש בקרם לחות עם הגנה דיינמיק סקין ריקברי 50 SPF או בכל מקדם הגנה אחר.

 

כיצד מתחילים להשתמש ברטינול?

התשובה: לאט ובהדרגה!

מומלץ להתחיל את השימוש ברטינול בהדרגתיות. בשבוע הראשון יש להשתמש בתכשיר 1-3 פעמים בלבד ובהדרגה להעלות את תדירות השימוש עד לשימוש יום יומי מידי לילה.
יש להפחית את תדירות השימוש בתכשיר אם מופיעה אדמומיות או יובש קיצוני. מומלץ להקפיד על שימוש בקרם לחות ובמקדם הגנה 50 SPF במהלך היום.

בתחילת תקופת השימוש בתכשיר זה יתכן ותורגש תחושת עקצוץ קלה בשילוב עם תכשירים אחרים בהם את משתמשת בשגרת הטיפול. תחושה זו תפחת לאחר מספר ימים.